Hanya Yang Terbaik Utk Semua.. Dapatkan Rangkaian Produk Kesihatan Terbaik SHAKLEE ~ Set Kecantikan ~Set Kurus ~Set Kesihatan ~Set Nutrisi Kanak-kanak ~Set Kehamilan ~Set Penyusuan ~Set Berpantang ***100% Selamat Berkesan dan Semulajadi ~Sila Hubungi~ FAZIRA MD NAWANI 012-6172742 ~COD~ TAMAN MELATI, SETAPAK,GOMBAK,JLN GENTING KELANG,GREENWOOD,TMN KOPERASI POLIS,BATU CAVES ~MENTAKAB,TEMERLOH ~POS KE SELURUH MALAYSIA.

23 Ogos 2013

Cadangan set utk kecantikan kulit

Vitamin B complex : ianya penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Bila kita dalam keadaan hormon yang tidak stabil jerawat akan mudah terhasil.


Vitamin C : ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen. Ramai kita yang sibuk nak beli kolagen walhal hanya dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vitamin E : terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak.

Energising Soy Protien : sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.

Air: sangat penting dalam pengaliran darah , penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh. kekurangan air boleh menyebabkan jerawat mudah terhasil. kekurangan air boleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasalah
Terima Kasih Sudi Singgah My Blog "Healthy U Zone"

0 ulasan:

 
This Template Was Made & Design With Love By Cik Rose Cute. All Right Reserved To Me.